Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Szathmáry Olga Ottilia | 0 hozzászólás
Történelmi Alkotmányunkat Helyreállító Szövetségbe hívunk minden magyar érzelmű magyar
és nem magyar nyelvű testvérünket!
KÖZLEMÉNY
Magyarország Alkotmánya nem csak ... egy törvény
/a parlament nem nemzetgyűlés/
2011. január 9.-én elfogadott és kiadott Felhívással (mely alább
látható) elindult a Történelmi Alkotmányunkat Helyreállító Szövetségek
szervezése 9 fővel mely 2011. január 29.-én tovább bővülve számos
magánszemélyt és 13 szervezetet tudhat maga mellett.
A mai sajtótájékoztató mintegy 40 személy részvételével zajlott és
11 órától 13 óráig tartott, mire minden kérdésre válasz született.
Felhívás!
1. Magyarországnak van Alkotmánya, mely hosszú évszázadokig, 1944. március 19.-ig, a német megszállásig (de facto) hivatalosan is érvényben volt és (de jure) alapjogi értelemben érvényben is van.
2. Nem "alkotmányozni" kell, hanem a magyar nemzettestet védelmező történelmi magyar Alkotmányt kell helyreállítani.
3. Sem a végrehajtó hatalom, sem a törvényhozás (így jelenlegi kormány vagy országgyűlés) nem alkotmányozhat. Törvénytelenség jogot nem alapít.
Minden magyar érzelmű személyt, helyi közösséget, szervezetet, mozgalmat, nemzetfenntartó erőt történelmi alkotmányunkat helyreállító szövetségek létrehozására hívunk.
A szövetség elsőrendű célja, hogy elősegítsék a történelmi
alkotmányos jogrendünk érvényre jutását, továbbá a hazai alap és
közjogrendszer viszonyainak hiteles és valóságos bemutatásán keresztül,
annak mind szélesebb körű megismertetését minden magyarral.
Ezen feladatokat az a történelmi és közgondolkodási helyzet
indokolja, hogy a jelen állapot szerinti csorbult és korlátozott
jogokkal szemben, törvényes történelmi léptékű valós jogait minden
magyar és mindenki, aki a Szent Korona tagja megismerhesse, s a jövőben
ismét mind önállóan, mind együttesen, szabadon és teljességében (azaz a
kötelezettségek és jogok összhangjában) gyakorolhassa, hogy minden
magyarnak, s mindenkinek e Kárpát Hazában a jogai újból teljességet
nyerjenek.
Hagyományainkra, természetes alapra, a településekre épülő
társadalomszervezést - melynek örökét a Székelyföldön ma is élő
"székek" őrizték meg - tekintjük alapvetőnek, továbbá a már meglévő
vagy alakuló közösségekkel kívánunk szövetségre lépni.
A szövetség a Felhívásban és a Rendi Gyűlés Követelésében
megfogalmazott irányelvek alapján a magyar történelmi "Szent Korona
Alkotmány" érvényre juttatására szerveződő nyitott társadalmi közéleti
szövetségként kíván működni mindaddig, míg Magyarország alkotmányos
jogfolytonossága (de facto) helyre nem áll. A szövetségnek tagja lehet
bárki, mind magánszemélyként, mind társadalmi szervezetként, aki a
Felhívásban is rögzített alapvető követeléseket elfogadja és hajlandó
ezért folyamatosan dolgozni is.
A szövetség tagjai kizárólag mellérendelten, a csatolt
felhívásokkal egyetértőket és aláírókat egyenrangú félként befogadva, a
történelmileg már bizonyított "székiség" elveit érvényre juttatva
működik. Így, tehát e szövetségnek nincs és nem is lehet vezetése, csak
választott szószólói és tevékenységét szervező összehangolói vannak.
A szövetség által tett Felhívás és említett részletezéseinek és
értelmezéseinek bárminemű megváltoztatására kizárólag a mindenkori
szövetségi teljes "tagság" jogosult.
A Szövetség a lehető legteljesebb és legodaadóbb módon kíván
együttműködni a Magyarok Világszövetségével, döntéseiben és munkájában
vezetésének véleményét, állásfoglalásait igyekszik minden tekintetben
figyelembe venni.
Alkotmány-helyreállító Szövetségbe hívunk tehát minden társadalmi
szervezetet és személyt, akik tudják, vagy csak érzik, hogy
Magyarországnak most kell visszatérnie arra az útra, ahonnan letérve
piaci termékké válhatott az, amitől magyar a magyar! A föld, a víz, a
levegő, a napfény és minden, ami abban van. Minden, azaz az is, amit
nem ember teremtett, de tákolt törvények alapján bárkik is, idegenek,
jövevények is pénzzel vagy szerződéssel nemcsak hogy elbitorolhatnak,
de még saját tulajdonuknak is mondhatnak.
Történelmi Alkotmányunkat Helyreállító Szövetségbe hívunk minden magyar érzelmű magyar és nem magyar nyelvű testvérünket napkelettől napnyugatig, akik még ismerik a Jus resistendi-t!
A szövetség szervezése jelenleg a Felhívásban is látható
megosztásban folyik. A helyi alkotmány-helyreállító szövetségek
ideiglenes szervezési titkárságai:
Budapest és Kelet-Magyarország (Budapest, Duna-Tisza köz, Tiszántúl, Erdély)
társadalmi és tagszervezeti koordináció: e-mail: marevosz2011@gmail.com
Nyugat-Magyarország (Őrvidék, Dunántúl, Délvidék, Felvidék, Kárpátokon kívüli területek)
társadalmi és tagszervezeti koordináció: e-mail: fejerszovetseg@gmail.com
Történelmi Alkotmányunkat Helyreállító Szövetség
Sajtó Iroda
atahsz.sajto@gmail.com
Budapest, 2011. február 15.
*** www.nemzetihirhalo.hu *************
A Magyarok Szövetsége állásfoglalása
Állásfoglalás
Pusztuló nemzetünk megmaradásának, magára találásának és
fölemelkedésének alapfeltétele a történeti alkotmány megbecsülése, a
jogfolytonosság helyreállítása
Mit jelentett a magyar történelemben az alkotmányozás?
Legtöbbször éppen a méltó választ jelentette a nagy
fenyegetésekre... A biztonságos jövendő felé vezető út megépítését
jelentette.
Forduljunk tanulságért a magyar történelemhez:
Nem véletlen, hogy a magyar rendeknek a Szentkorona-tan
védelmében, annak misztériumában megvalósuló egységét a
Habsburg-korszak évszázadaiban az a rémálom szilárdítja meg,
hogy a magyar király ellenségévé válhat a magyar államnak.
Ekkor, a XVI. század harmadik évtizedében különös
dolog történik: mind a fő-, mind a köznemesség abbahagyja a
vezető szerepért folyó harcot, s egy igen erős hatalomnak
adja át a vezetést. Ez az erős hatalom a magyar közjog. A
közjogi tanná vált Szentkorona-eszmével, a
Szentkorona-tannal legyőzhetetlenné erősített közjog.
Történelmünkben ezután is meghatározóak a gazdasági és
katonai erőviszonyok, de legmeghatározóbb a közjog. A
magyar történelem ettől kezdve tulajdonképpen a XX. századig a
közjog története, illetve a Szentkorona-tan története. A
közjogi küzdelmek története. S ha nem így lett volna, a magyar
állam valószínűleg már a XVI. században megszűnik létezni.
Miért mondhatjuk, hogy a régebbi magyar történelemben áldásos szerepe volt a közjognak? Elsősorban azért, mert a törvénysértés jogot nem alapít
elve alapján a magyar történelemben mindig helyreállt a
jogfolytonosság, ami annyit jelentett, hogy az abszolutizmus
megszűnése után a magyar nemzet hivatott képviselői országgyűlésen,
illetve nemzetgyűlésen meg nem történtté nyilvánítottak mindent,
ami az abszolutizmus idején a látszat-törvényhozás terén
történt. Könnyen bizonyítható, hogy a Mohács utáni nehéz
évszázadokban a magyar államiság azért maradt meg, mert eleink a
jogfolytonosságot sohasem mulasztották el helyreállítani.
Jogfolytonosságot állított helyre a magyar nemzet I. Lipót korában
(1687-ben), II. József után (1791-ben), 1867-ben, 1920-ban. A
jogfolytonosság a magyar közjog múltjának, jelenének és
jövőjének legfontosabb kérdése.
1944 márciusában külföldi hatalom - a német harmadik
birodalom - erőszakkal vonta ki Magyarországot a Szent
Korona védőboltozata alól, de az 1945. évi nemzetgyűlés
bizonyára mindent megtett volna, hogy ugyanúgy határozhassa meg
a jövendő Magyarországa politikai életét, mint az 1920. évi
nemzetgyűlés. De 1945-től 1990-ig a Szovjetunió hadseregének a
fenyegető jelenléte tette lehetetlenné Magyarországon a
törvényes jogalkotást. (1946-ban az államforma-változást
elrendelő törvénycikket már Sztálin parancsára terjesztik elő.)
Az 1944 márciusában megszakadt jogfolytonosságot ezért 1990-ben
lehetett volna helyreállítani. Ám a rendszerváltoztatás hangadói
a jogfolytonosság jelentőségét nem tudták felfogni: nem
állították helyre a jogfolytonosságot, elfogadták azt a
kényelmesnek tűnő megoldást, hogy a történelmi magyar
alkotmányjog helyét továbbra is a szinte ötletszerűen
kölcsönzött és ötletszerűen - és persze gyakran -
változtatott idegen jog foglalja el.
A jogfolytonosság tagadása, a szerves jogfejlődés eredményeinek
semmibevétele nagy károkat okozhat. Egy hasonlat talán rávilágít a
kérdés súlyosságára: a szerves fejlődéssel kialakult magyar
történelmi alkotmány helyett az idegenből kölcsönzött ún. chartális
alkotmány választása olyan, mint az emberi szervezet esetében az
eredeti szerv önkényes és önkéntes kicserélése műszervre...
Nagyon sok kérdéssel összefügg a jogfolytonosság
helyreállításának az elmaradása. Az egyik legsúlyosabb ezek közül:
a magyar nemzet elsősorban a magyar hagyományokat legjobban őrző
földműves réteg - a megalázott, kifosztott falusi magyarság -
megerősödése által valódi győztesként kerülhetett volna ki a
rendszerváltoztatás küzdelmeiből, ha nem marad el a
jogfolytonosság helyreállítása, hisz a történelmi magyar
alkotmány megakadályozta volna az élelmiszeripar privatizációját
(külföldi versenytársaknak való átjátszását), valamint a
spekulánsoknak kedvező kárpótlási törvényt. Elsősorban e kettőnek a
következménye, hogy a magyar földnek és a magyar földműves munkájának
nincs értéke.
A magyar élet minőségében a nagy változás a második
világháború után kezdődött. Megkezdődött a magyar nemzeti öntudat
silányosodása, és ez az 1990. évi rendszerváltoztatás után tovább
folytatódott. Miért? Mert a magyar nemzet nem hallgatott önvédelmi
ösztönére, és elmulasztotta helyreállítani a jogfolytonosságot a
történelmi magyar állammal.
A magyar nemzetnek nem szabad éppen azt a megoldást
választania, amelyik együtt jár mindannak a tagadásával, ami
múltjában értékes. Ragaszkodnia kell a sajátosan magyar
közjoghoz, a történelmi magyar alkotmányhoz, a Szent Korona
tanához - semmi másra, mint önvédelmi ösztönére hallgatván, s
kijelentvén, hogy ami történelme során a legveszélyesebb
helyzetekben mindig megmentette, az nem megsemmisítendő, nem
kicserélendő.
Valamennyiünk felelőssége, hogy hagyományainkhoz méltóan küzdjünk a jogfolytonosság helyreállításáért.
*** www.nemzetihirhalo.hu *************
Jogfolytonosság helyreállítása
Magyarok Szövetsége állásfoglalás
A magyar nemzetnek történelmi lehetősége van visszatérni ezeréves történeti alkotmányához.
A Magyarok Szövetsége ebben látja a magyar nemzet biztonságos jövendőjének megteremtését.
Szövetségre hívunk mindenkit, aki egyetért a jogfolytonosság helyreállításával.
Magyarok Szövetsége
Már csatlakoztak: http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=csatlist
Csatlakozás ITT: http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=jogfolyton
levélben: msz.jogfolytonossag@gmail.com
*** www.nemzetihirhalo.hu *************
Kocsis István:
Az alkotmányozás, illetve a jogfolytonosság-helyreállítás időszerű kérdései
1. Mit jelentett a magyar történelemben az alkotmányozás?
Legtöbbször éppen a méltó választ jelentette a nagy
fenyegetésekre... A biztonságos jövendő felé vezető út megépítését
jelentette.
Kemény, hosszú, de sikeres közjogi küzdelmeket kellene itt
bemutatnunk, de ehhez nincs terünk. Elégedjünk ezért meg az újkor
legnagyobb magyar királya, Mátyás törvényhozó szerepének a
felidézésével.
1. Mátyás király példája
Az 1486. évi országgyűlésen Mátyás király
kezdeményezésére olyan törvényeket fogadnak el, amelyeket
méltán nevezhetünk rejtélyeseknek. Hisz e törvényekből azt a
következtetést is levonhatjuk, hogy Mátyás, mint király felfoghatatlan
céltudatossággal küzdött a királyi hatalom gyöngítéséért... Igen,
döbbenetes, már-már felfoghatatlan, hogy mire készteti Mátyás ekkor az
országgyűlést, milyen törvények megalkotására!
Nagy jelentősége volt bizony már annak is, hogy Mátyás hagyta, hogy
elvegyék tőle a nádor kinevezésének jogát: hogy sugalmazta a
törvénycikket, mely szerint a nádor többé nem kinevezendő, hanem
választandó, mégpedig az országgyűlés által. De "eltűrte" azt is, hogy
a rendek által választott nádor kezében rendkívül nagy hatalom
összpontosuljon. Nem marad el jelentőségben mindezek mögött az
országgyűlés és a vármegyei közgyűlés hatáskörének a bővítése. Az
1486. évi dekrétum 60. törvénycikkének pedig felmérhetetlen a
jelentősége. E törvénycikkben a vármegyei ispánok, illetve alispánok
kinevezéséről és beiktatásáról van szó, azazhogy sokkal többről.
Törvényerőre emelkedett, hogy a főispán többé nem választhat ki bárkit
alispánnak, hanem csak az illető vármegyéből valamely jeles férfiút,
de aki nem a király előtt tesz esküt, mint a főispán, hanem a vármegye
közgyűlése előtt. És ezzel megszületik a vármegyei önkormányzat!
A Mátyás király korában visszafordíthatatlanná vált az a
folyamat is, amely során a Szentkorona-eszme kötelező erejű közjogi
tanná alakult át. Mintha Mátyás számára nagyon fontos lett volna, hogy
méltatlan utódai vagy bárki a jövendő méltatlan tisztségviselői közül
ne tudjanak visszaélni a hatalmukkal: ezért a Szent Koronát mint jogi
személyt a hatalom teljessége illesse, tagjainak egyike sem
- se a király, se nemzet, és senki se a nemzet képviseletében -,
bizony egyikük se törhessen a Szent Korona egész hatalmára, azaz
teljhatalomra.
A legfontosabb és legnyilvánvalóbb: Mátyás kezdeményezésére
az országgyűlés olyan törvényeket fogad el, amelyek a súlyos
drámai helyzetbe jutó magyar nemzet fennmaradásának közjogi
garanciái.
Mire tanít tehát minket Mátyás király? Arra, hogy az
alkotmányozóknak elsősorban a jövendő gondjain kell tartaniuk a
tekintetüket.
Mi lehet tehát a legfőbb célja a mai alkotmányozásnak?
Ha a jövendőben súlyos drámai helyzetbe jut a magyar nemzet,
akkor fennmaradásának, megtörhetetlenségének, megerősödésének
legyenek meg a közjogi garanciái.
Más megközelítést vállalva így kell feltennünk a kérdést:
Mit kell tenniük a mai alkotmányozóknak annak érdekében, hogy a
magyar nemzet többé ne kerülhessen olyan kiszolgáltatott helyzetbe,
amilyenben az elmúlt nyolc esztendőben volt?
2. Forduljunk tanulságért ismét a magyar történelemhez:
Nem tudhatjuk, mi történt volna, ha a mohácsi katasztrófa
nem következik be, s ha Mohács után a magyar rendek nem
választják meg Habsburg Ferdinándot (is) királynak. Lehet,
hogy akkor valamelyik Budán székelő magyar király az ország
határait biztonságban tudván, elszánta volna magát a
közjogi küzdelmek eredményeinek eltörlésére, s abszolút
monarchiává alakította volna át az országot?
I. Ferdinánd az ország fővárosát képtelen megtartani, s
később (bár sikerül az ellenkirállyal, Szapolyai Jánossal
kedvező feltételekkel kiegyeznie) mint a Német-római
Birodalom császára nem is akar magyar királyi székhelyén
lakni: fontosabb számára a német-római birodalom, mint a
magyar királyság; annak érdekeit nem is rendeli alá a magyar
királyság felszabadítása nagy feladatának, a magyar rendi
alkotmányt viszont szívesen felszámolná...
Nem véletlen, hogy a magyar rendeknek a Szentkorona-tan
védelmében, annak misztériumában megvalósuló egységét a
Habsburg-korszak évszázadaiban az a rémálom szilárdítja meg,
hogy a magyar király ellenségévé válhat a magyar államnak.
Ekkor, a XVI. század harmadik évtizedében különös
dolog történik: mind a fő-, mind a köznemesség abbahagyja a
vezető szerepért folyó harcot, s egy igen erős hatalomnak
adja át a vezetést. Ez az erős hatalom a magyar közjog. A
közjogi tanná vált Szentkorona-eszmével, a
Szentkorona-tannal legyőzhetetlenné erősített közjog.
Történelmünkben ezután is meghatározóak a gazdasági és
katonai erőviszonyok, de legmeghatározóbb a közjog. A
magyar történelem ettől kezdve tulajdonképpen a XX. századig a
közjog története, illetve a Szentkorona-tan története. A
közjogi küzdelmek története. S ha nem így lett volna, a magyar
állam valószínűleg már a XVI. században megszűnik létezni.
Miért mondhatjuk, hogy a régebbi magyar történelemben áldásos szerepe volt a közjognak? Elsősorban azért, mert a törvénysértés jogot nem alapít
elve alapján a magyar történelemben mindig helyreállt a
jogfolytonosság, ami annyit jelentett, hogy az abszolutizmus
megszűnése után a magyar nemzet hivatott képviselői országgyűlésen,
illetve nemzetgyűlésen meg nem történtté nyilvánítottak mindent,
ami az abszolutizmus idején a látszat-törvényhozás terén
történt. Könnyen bizonyítható, hogy a Mohács utáni nehéz
évszázadokban a magyar államiság azért maradt meg, mert eleink a
jogfolytonosságot sohasem mulasztották el helyreállítani.
Jogfolytonosságot állított helyre a magyar nemzet I. Lipót korában
(1687-ben), II. József után (1791-ben), 1867-ben, 1920-ban. A
jogfolytonosság a magyar közjog múltjának, jelenének és
jövőjének legfontosabb kérdése.
A jogfolytonosság-helyreállítás pedig legaktuálisabb
kérdése volt mindig, így a Trianon utáni években is a közjogi
küzdelmeknek.
1918-ban, Károlyi Mihályék hatalomátvételekor megszakadt
Magyarországon a jogfolytonosság. De az 1920-1926 közötti
nemzetgyűlések a jogfolytonosságot helyreállították a
magyar nemzet nevében.
Az 1920-1926 közötti jogfolytonosság-helyreállító nemzetgyűlések jelentősége
Milyen törvényes alapon hívták össze 1920-ban a jogfolytonosság-helyreállító nemzetgyűlést?
"Alkotmányunk alapelveinek megfelelően az 1919. évi
augusztus hó 7. napja óta alakult ideiglenes kormányok a
nemzethez fordultak, hogy a nőkre is kiterjedő általános,
titkos, egyenlő, közvetlen és kötelező választójog alapján
válassza meg az akaratának képviseletére hivatott
nemzetgyűlést.
A nemzetgyűlési képviselőválasztások ennek folytán az
ország mindazon részeiben megtartatván, amelyekben a
választást ellenséges megszállás lehetetlenné nem tette, a
megválasztott nemzetgyűlési képviselők az 1920. évi február
hó 16. napján Budapesten az országgyűlés képviselőházának
helyiségeiben egybegyülekeztek és nemzetgyűléssé
alakultak."
A nemzetgyűlés az 1920: I. tc.-ben a magyar állami
szuverenitás törvényes képviseletének nyilvánítja magát,
olyannak, amely a magyar történelmi alkotmány értelmében az
államhatalom gyakorlásának további módját is jogosult
rendezni.
A törvényhozó hatalmat fenti törvénycikk szerint a
nemzetgyűlés gyakorolja, de csak ideiglenes törvényeket
hozhat. Azok a törvények, amelyeket az 1920: I. tc. alapján (mint
szükségjog alapján) alkot a "csonka" törvényhozás
(nemzetgyűlés), addig maradnak hatályban, amíg az erősebb
jog, a régi jog (mindaz, ami korszerű a történelmi
alkotmányból) nem tud érvényesülni.
A magyar nemzet jogfolytonosság-helyreállító képviselői leglényegesebbnek a következőket tartották:
Ha a népszuverenitás elvével visszaélve bárki személy vagy
csoportosulás, akármilyen szövetség vagy párt ügyes manipulációval
rávehetné a magyar nemzet többségét még a Szentkorona-tan
hatálytalanítására is, akkor nemcsak a jogfolytonosság nem
lenne többé helyreállítható, de minden törvény, a
legszentebbnek és legsérthetetlenebbnek nevezettek is,
szánalmassá, megcsúfolhatóvá, megtagadhatóvá: nevetség
tárgyává válnának.
A jogfolytonosság helyreállítói szerint legsúlyosabban
azok vétkeznek a magyar nemzet érdekei ellen, akik a történelmi
magyar alkotmányt, valamint a magyar jogfejlődés alapelveit
semmibe véve, idegen jogra, illetve jogelvekre hivatkoznak.
Az államfőkérdésről az 1920: I. tc. még csak a
következőket mondja ki: "12. §. A nemzetgyűlés addig, amíg az
államfői hatalom gyakorlásának mikéntjét ténylegesen
rendezi és ennek alapján az államfő tisztét tényleg átveszi,
az államfői teendők ideiglenes ellátására a magyar
állampolgárok közül titkos szavazással kormányzót választ."
A nemzetgyűlés később, az 1921: XLVII. törvénycikkben
kimondja a Habsburg-ház trónfosztását, de azt is, hogy
Magyarország államformája a királyság marad.
A jogfolytonosság helyreállításának köszönhető, hogy
Magyarországon nem juthat uralomra a fasizmus az ország
német megszállásáig. Nem véletlenül nevezi John Flournoy
Montgomery korabeli amerikai nagykövet Magyarországot
oázisnak Hitler sivatagában.
Montgomery egyébként külföldiként is felismeri a
Szentkorona-tan jelentőségét, és összefüggést lát a Szent
Korona tana és az általa Magyarországon tapasztalt
"korszerűtlen" tolerancia között.
Amit még fontosnak tartunk hangsúlyozni:
A Trianon utáni kényszerpályáján a magyar politika a
jogfolytonosság helyreállításával, a Szentkorona-tan
megbecsülésével nemcsak a magyar trianoni pszichózis
legyőzésének teremtette meg a feltételeit, hanem a magyar
állam megerősödésének, valamint Trianon revíziójának is.
A magyar külpolitika ki tudta harcolni, hogy az első
világháború után deklarált és elfogadott elvei a
világpolitikának a magyar nemzetre is vonatkozzanak. 1938
és 1940 között így szerezhette vissza a Trianonban elvett
területek egy részét. Az etnikai határt húzták meg a magyar
nemzet számára. Mindegy, kik döntőbíráskodtak. Akik
döntőbíráskodtak, a Nemzetek Szövetsége helyett cselekedtek:
úgy foglaltak állást, ahogy a Nemzetek Szövetségének kellett
volna állást foglalnia, ha mer ragaszkodni az alapításakor
meghirdetett elvekhez. (Azért is mindegy, kik döntőbíráskodtak,
mert az etnikai elvet és az önrendelkezési jogot minden
korabeli nagyhatalom elismerte.)
3. A jogfolytonosság helyreállításának kérdése 1990 után
1944 márciusában külföldi hatalom - a német harmadik
birodalom - erőszakkal vonta ki Magyarországot a Szent
Korona védőboltozata alól, de az 1945. évi nemzetgyűlés
bizonyára mindent megtett volna, hogy ugyanúgy határozhassa meg
a jövendő Magyarországa politikai életét, mint az 1920. évi
nemzetgyűlés. De 1945-től 1990-ig a Szovjetunió hadseregének a
fenyegető jelenléte tette lehetetlenné Magyarországon a
törvényes jogalkotást. (1946-ban az államforma-változást
elrendelő törvénycikket már Sztálin parancsára terjesztik elő.)
Az 1944 márciusában megszakadt jogfolytonosságot ezért 1990-ben
lehetett volna helyreállítani. Ám a rendszerváltoztatás hangadói
a jogfolytonosság jelentőségét nem tudták felfogni: nem
állították helyre a jogfolytonosságot, elfogadták azt a
kényelmesnek tűnő megoldást, hogy a történelmi magyar
alkotmányjog helyét továbbra is a szinte ötletszerűen
kölcsönzött és ötletszerűen - és persze gyakran -
változtatott idegen jog foglalja el.
1990-ben jogszerűen semmi mást nem lehetett volna tenni,
mint helyreállítani a jogfolytonosságot. Miért nem állították
helyre? Mi történt a rendszerváltoztatás éveiben? Van-e magyarázat
arra, hogy semmibe lehetett venni mindazt, aminek a magyar nemzet a
fennmaradását köszönheti?
(Nehezíti a történetíró munkáját, hogy a rendszerváltoztatás
hiteles forrásai - miképpen a Szovjetunió szétesésének hiteles forrásai
is - egyelőre hozzáférhetetlenek. És az is nehezíti, hogy a
nyilvánosság előtt nem azok szerepeltek, akik a "fordulat" stratégiáját
és taktikáját kidolgoztatták, illetve kidolgozták.)
A jogfolytonossághoz való ragaszkodásról egyébként senki sem
állíthatta volna még csak azt sem, hogy magyar sajátosság. Van angol
jogfolytonosság, van spanyol jogfolytonosság stb. A XX. század végi
rendszerváltozások során helyreállították a jogfolytonosságot
Romániában is, sőt Oroszországban is. És ma sem neheztel a világ sem
az angolokra, sem a spanyolokra, sem az oroszokra, sem a
románokra, mert nem mondanak le a régi közjogukkal való
folytonosságról.
A jogfolytonosság tagadása, a szerves jogfejlődés eredményeinek
semmibevétele nagy károkat okozhat. Egy hasonlat talán rávilágít a
kérdés súlyosságára: a szerves fejlődéssel kialakult magyar
történelmi alkotmány helyett az idegenből kölcsönzött ún. chartális
alkotmány választása olyan, mint az emberi szervezet esetében az
eredeti szerv önkényes és önkéntes kicserélése műszervre...
Nagyon sok kérdéssel összefügg a jogfolytonosság helyreállításának az elmaradása.
Az egyik legsúlyosabb ezek közül: a magyar nemzet elsősorban a
magyar hagyományokat legjobban őrző földműves réteg - a
megalázott, kifosztott falusi magyarság - megerősödése által
valódi győztesként kerülhetett volna ki a rendszerváltoztatás
küzdelmeiből, ha nem marad el a jogfolytonosság
helyreállítása, hisz a történelmi magyar alkotmány
megakadályozta volna az élelmiszeripar privatizációját (külföldi
versenytársaknak való átjátszását), valamint a spekulánsoknak kedvező
kárpótlási törvényt. Elsősorban e kettőnek a következménye, hogy a
magyar földnek és a magyar földműves munkájának nincs értéke.
A magyar élet minőségében a nagy változás a második világháború
után kezdődött. Megkezdődött a magyar nemzeti öntudat silányosodása,
és ez az 1990. évi rendszerváltoztatás után tovább folytatódott.
Miért? Mert a magyar nemzet nem hallgatott önvédelmi ösztönére, és
elmulasztotta helyreállítani a jogfolytonosságot a történelmi magyar
állammal.
Bizony, a magyar nemzetnek 1990-ben a Szentkorona-tan
szellemében, annak tantételei tiszteletben tartásával
hozzá kellett volna kezdenie a jogfolytonosság
helyreállításához...
Vegyük itt figyelembe a Szent Korona tana bonyolult kérdésköreiből,
hogy a valódi hatalommegosztást, a valódi alkotmányosságot, a magyar
földtulajdon és a stratégiai fontosságú iparágak védelmét, valamint a
mellérendelés elvének az érvényesülését miképpen teszi kötelezővé a
Szent Korona tana...
Rövid kitérő a Szent Korona tanának vonatkozó kérdésköreiről
A Szent Korona a magyar államhatalom legmagasabb rangú alanya. Ő a
legfőbb személyiség a magyar közjog bonyolult világában. A Szent
Koronában mint az államhatalom alanyában egyesülnek a végérvényesen
megosztott törvényhozó és végrehajtó hatalom részesei: a mindenkori
király és a mindenkori politikai nemzet. A Szent Koronát mint jogi
személyt a hatalom teljessége illeti, sem a király, sem a politikai
nemzet nem törhet a Szent Korona egész hatalmára, azaz teljhatalomra.
Ezért legfőbb garanciája a Szent Korona a hatalommegosztás
véglegességének, az alkotmányosság megtartásának. Senki és semmi nem
egyenrangú vele: a király a maga korlátozott hatalmát csak addig
tarthatja meg, amíg nem fordul szembe a főhatalom alanyával, a Szent
Koronával. A királyt esküje és hitlevele és a
hatalommegosztást kimondó törvények kötelezik arra, hogy
ne törjön abba a magasságba, ahol a Szent Korona mint közjogi
absztrakció áll.
A királynak (vagy a köztársasági elnöknek mint a király
jogutódjának) és a politikai magyar nemzetnek a lehetőségeit
következésképpen az határozza meg - és nemcsak akkor, ha a hatalom
akarásáról, hanem akkor is, ha például alkotmányozásról van szó! -,
hogy a Szent Korona-tanban az is benne van, hogy miképpen a király sem,
a nemzet sem határozhatja meg a Szent Koronához való viszonyát. Azt
jelenti-e ez, hogy a Szent Korona tana nemcsak a király, hanem a nemzet
hatalmát is korlátozza? Igen, azt jelenti. És a gyakorlatban
tulajdonképpen azt jelenti, hogy a nemzetnek nem áll jogában olyan
hibákat elkövetnie, amelyek létében veszélyeztetnék. Például nem áll
jogában idegen érdekeket a nemzeti érdekek fölé helyezni. Nem áll
jogában szerves jogfejlődés eredményeképpen létrejött történelmi
alkotmányát idegenből kölcsönzött alaptörvény-gyűjteménnyel
felcserélni...
De a Szent Korona nemcsak közjogi absztrakció, hanem élő
organizmus. Test, melynek részei, tagjai vannak. Tagjai mindazok, akik
részesei a törvényhozó és végrehajtó hatalomnak: a király és a
politikai magyar nemzet: 1848-ig a nemesség - nemzetiségre és
felekezeti hovatartozásra való tekintet nélkül -, 1848, illetve 1867
után - származásra, felekezeti hovatartozásra és nemzetiségre való
tekintet nélkül - az ország minden szavazópolgára. És természetesen
mindegyiknek családtagjai, nemre való tekintet nélkül. Így is
fogalmazhatunk: 1848-ban, illetve 1867-ben - az 1849-ben megszakadt
jogfolytonosság helyreállítása után - mindazon országlakosok a Szent
Korona tagjaivá váltak, akik megfeleltek azoknak a követelményeknek,
amelyek feltételei voltak a választójog gyakorlásának. Ma tagjai
mindazok, akik leszármazottai a Szent Korona egykori tagjainak.
A Szentkorona-tagság miképpen határozza meg a magyar nép lelki életét, magatartását?
Emlékeztetünk most arra, hogy a régi korokban azért volt sok a
törvénytisztelő ember a Szent Korona országaiban, mert a
Szentkorona-tan nem az alattvalói tudatot, hanem a
Szentkorona-tagság közjogi fogalma meghatározta felelősségérzetet,
valamint az egyenrangúság és a méltóságteljes magatartás
kultuszát erősítette: mert az országlakosi magatartásban a
mellérendelés és nem az alárendelés elvének az érvényesülését
segítette elő.
A Szentkorona-tagság fogalma összefüggésben van a Szent Korona tulajdonjogával,
melynek alapelve: minden birtokjog gyökere a Szent Koronában van,
következésképp a birtok a Szent Koronára száll vissza.
A Szent Korona tulajdonjogának köszönhető, hogy Magyarország területén csak a Szent Korona tagjai (mai szóhasználattal: csak magyar állampolgárok) birtokolhattak földet.
Látszólag ellentmond ennek az a tény, hogy a király külhonosnak is
adományozhatott földbirtokot. Sok példát fel tudunk hozni erre. Az
ellentmondást annak ismeretében oldhatjuk fel, hogy a külhonos
megadományozása csak akkor vált érvényessé, ha őt a magyar
országgyűlés honfiúsította: a megadományozott tehát csak mint a
Szent Korona tagja (mint magyar állampolgár) válhatott Magyarországon
földbirtokossá.
Hozzá kell tennünk - ha már felvetettük ezt a fontos kérdést -,
hogy a rendi társadalom megszűnése után a Magyarország területén lakó
idegen állampolgárok is birtokolhattak földet, ha birtokjoguk nem
sértette a Szent Korona tulajdonjogát...
Annyian kérdezik mostanában, hogy a magyar termőföld a Szent Korona
tulajdona-e, hogy még elmondjuk, miképpen védték meg a Szent Korona
tulajdonjogát a magyar nemzetgyűlésnek a földbirtoklás kérdésével
foglalkozó tagjai 1920-ban. Az 1920. évi XXXVI. tc.-re utalunk, amely a
földbirtok megoszlását szabályozó rendelkezéseket tartalmazza, s
amelynek ha ma is lehetne megfelelője, akkor úgy nevezhetnék el, hogy
"törvénycikk annak megakadályozására, hogy a magyar termőföld - és a
magyar gazdatársadalom - a tőke szabad áramlásának áldozatává váljon".
A leglényegesebb: külföldi spekuláns vagy - akármilyen befolyással és
akármilyen vagyonnal bíró - pénzarisztokrata nem juthatott
Magyarországon földbirtokhoz.
Mindeddig tulajdonképpen csak a földtulajdonjog kérdésével
foglalkoztunk. Tegyük ezért nyomban hozzá a fentiekhez, hogy nemcsak
a földtulajdon a Szent Koronáé, hanem a stratégiai fontosságú
iparágak (régen pl. a bányaipar, ma pl. az élelmiszeripar vagy az
energiagazdálkodás és a honvédelem megfelelő színvonalát biztosító
iparágak) vagyona is. Jegyezzünk itt meg még annyit, hogy mennyivel
gazdagabb lenne a mai magyar nemzet is, ha a rendszerváltoztatás
utáni ún. privatizáció során, az illetékesek tekintetbe vették volna,
hogy a Szent Korona tulajdonjoga szent és sérthetetlen.
4.
A történelmi magyar alkotmány megsemmisítésének hívei figyelmét
először is a következőkre hívhatjuk fel: fejlett közjoggal,
alkotmánnyal, közjogi intézményrendszerrel bíró államokban (így az
Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Franciaországban) a
népszuverenitás nem teljes, hanem korlátozott, hiszen az alkotmányt
(legyen az írott, mint az Amerikai Egyesült Államoké, vagy
történelmi, mint Angliáé) ezen országokban nem lehet megsemmisíteni
(hatálytalanítani, kicserélni stb.) a népfelség elvére hivatkozva -
és semmiféle népszavazás eredményére és semmiféle nemzetgyűlés vagy
országgyűlés határozatára hivatkozva. Hasonlóképpen a II.
világháború utáni Magyarországon sem lehetett volna a történelmi
magyar alkotmányt megsemmisíteni.
Hozzáfűzhetjük még ehhez: a rendszerváltoztatás mámorában a
magyar nemzet észre sem vette, hogy az alkotmánymódosítások
előterjesztői tulajdonképpen semmit sem vettek figyelembe abból a
gazdag alkotmányjogi hagyományból, amely a magyar alkotmányos életet
évszázadokon át eredményessé tette, valamint megbecsültté itthon és
irigyeltté a nagyvilágban. Gondoljunk itt elsősorban a Szent Korona
közjogi szerepének az "elfelejtésére". Azoknak, akik az idegen közjogi
intézményeket oly alázatossággal csempészték mindazon közjogi
intézmények helyébe, amelyek szerves jogfejlődés eredményeképpen
váltak részévé a magyar történelmi alkotmánynak, még az sem jutott
eszükbe, hogy évszázadokon át a Szent Korona közjogi tana volt a
magyar alkotmányosság legfőbb biztosítéka.
A mai alkotmányozás legkényesebbnek tekintett kérdése
Térjünk rá a ma, 2011-ben alkotmányozók gondjaihoz...
Alkotmányozóink ha fel is fogják, hogy a jogfolytonosság
helyreállításával teremthetik meg a feltételeit annak, hogy a magyar
nemzet ne kerüljön vészesen kiszolgáltatott helyzetbe, azaz a magyar
nemzet többé ne kerülhessen olyan helyzetbe, amilyenben az elmúlt nyolc
esztendőben volt, nem szívesen beszélnek a jogfolytonosság
helyreállításáról, azaz a méltán nagy hírű magyar közjogi
hagyományokhoz való visszatérésről, mégpedig azért nem, hogy ne kelljen
szembenézniük azzal a kérdéssel, hogy a magyar közjogi hagyományokhoz
való visszatérés a miniszterelnöki (kancellári) rendszerrel való
szakítást jelenti...
A magyar közjogi hagyományokhoz való visszatérés: a
jogfolytonosság-helyreállítása valóban azt jelentené, hogy a
miniszterelnöki rendszert olyan elnöki rendszer váltaná fel, amelyben
az államfő jogutódja annak a királynak, aki méltóképpen - mert az
alkalmatlan király hatalmát hatékonyan korlátozó Szentkorona-tan
szellemében! - megosztotta a nemzettel mind a törvényhozó, mind a
végrehajtó hatalmat, és ez az államfő, a köztársasági elnök a
hatalommal annak ellenére nem élhetne vissza, hogy birtokolná a
hajdanvolt magyar király hatáskörének a 90%-át...
(Mindebből, gondoljuk, nyilvánvalóvá vált az is, hogy amikor olyan
köztársasági elnökről beszélünk, aki a király jogutódja, nem foglalunk
állást a királyságnak mint államformának a visszaállítása kérdésében...
Sem mellette, sem ellene. Ha a jogfolytonosság-helyreállítás
folyamatában sor kerül királyválasztásra vagy elnökválasztásra, akkor
az a fő kérdés, hogy akár királynak, akár kormányzónak, akár elnöknek
hívják, az államfő betölthesse azt a szerepkört, amely megfelel a
magyar közjogi hagyományoknak.)
A jogfolytonosság-helyreállítással a kétharmados többséggel bíró
országgyűlés tehát valóban elérhetné, hogy a magyar nemzet többé ne
kerülhessen olyan kiszolgáltatott helyzetbe, amilyenben az elmúlt nyolc
esztendőben volt, de az alkotmányozó országgyűlés szerepét nehezíti,
hogy akit alkalmasnak tart arra az államfői szerepre, amely megfelel a
magyar közjogi hagyományoknak, a mai miniszterelnöki rendszerben
miniszterelnöki szerepet tölt be... Mindazonáltal csak látszatra drámai
a helyzet, hiszen nincs komoly, elháríthatatlan akadálya annak, hogy a
kétharmados többséggel bíró országgyűlési párt legtekintélyesebb
politikusa vállalja azt a régi-új szerepkört, amely megfelel a magyar
közjogi hagyományoknak...
De a kétharmados többséggel bíró országgyűlés történelmi
jelentőségű hibát is elkövethet, ha nem mer szembefordulni azzal a
miniszterelnöki (kancellári) rendszerrel, mely iszonyatos károkat
okozhat a jövendőben - olyan drámai helyzetben, amelyben ismét olyan
politikus foglalja el a kancellári széket, aki kész szembefordulni
nemzete érdekeivel.
A miniszterelnöki rendszerről egyébként könnyű szívvel lemondhatunk.
Bebizonyosodott, hogy a magyar nemzet képtelen méltóképpen élni
saját alkotmánya, a szerves fejlődéssel kialakult magyar történelmi
alkotmány nélkül.
Az idegenből kölcsönzött kancellári rendszer okozta károk ma már
felbecsülhetetlenek: a nemzet többségének elszegényedéséhez, illetve
kiszolgáltatottságához vezetett, megteremtvén a feltételeket a
magyar nemzetet kisemmiző privatizáció és a felelőtlen politizálás
számára.
(A miniszterelnöki rendszer egyébként akármelyik nemzet önvédelmét
lehetetlenné teszi. A legerősebbét is. A nemzetállamok könnyűszerrel
való megsemmisítése céljából találták ki?
Ahol bevezetik, süllyed az alkotmányosság hajója még akkor is, ha
az alkotmány épnek és sérthetetlennek látszik. Mint
Nagy-Britanniában... Ünnepelte Nagy-Britannia népe, hogy ügyes csellel
átjátszották a király hatalmát - hatalmának és hatáskörének 90%-át - a
miniszterelnöknek, s diadalmámorában a nép észre se vette, hogy
rejtélyes módon a 90% átalakult legalább 150%-ká? Melyik az a rejtély,
amellyel egyetlen nép sem számol, amikor elfogadtatják vele a
kancellári rendszert? E rejtély: a kancellári - miniszterelnöki -
rendszer azért kevésbé demokratikus minden más rendszernél, mert a
kancellár eleve és feltétel nélkül birtokolja a parlamenti szavazatok
többségét. A 90% így alakul át legalább 150%-ká.)
5.
A magyar nemzetnek nem szabad éppen azt a megoldást
választania, amelyik együtt jár mindannak a tagadásával, ami
múltjában értékes. Ragaszkodnia kell a sajátosan magyar
közjoghoz, a történelmi magyar alkotmányhoz, a Szent Korona
tanához - semmi másra, mint önvédelmi ösztönére hallgatván, s
kijelentvén, hogy ami történelme során a legveszélyesebb
helyzetekben mindig megmentette, az nem megsemmisítendő, nem
kicserélendő.
Nem könnyű felfogni, hogy a jogfolytonosság
helyreállításának a kérdése miért nem vált a
rendszerváltoztatás központi kérdésévé. Annak ellenére nem, hogy a jogfolytonosság helyreállítása, tudjuk, nem oldható meg egykönnyen,
de még a helyreállításnak a tervezete sem vethető papírra
egyik napról a másikra. (Mely időponthoz köthetik a magyarság
képviselői a jogfolytonosság helyreállítását? A
jogfolytonosság megszakításának napja előtti naphoz, azaz 1944.
március 18-hoz.) Ami bizonyos: egyetlen percre, de csak egyetlen percre
mindent érvényesnek kellett volna tekinteni, ami a jogfolytonosság
megszakadása órájában érvényes volt. De a következő percben már el
kellett volna kezdeni a hatalmas munkát, melynek során megítélhették
volna a magyar nemzet ezzel megbízott tagjai - az alkotmányozó
nemzetgyűlés tagjai - , hogy a történelmi magyar alkotmányból mi vált
korszerűtlenné, illetve mivel kell feltétlenül kiegészíteni.
Ami bizonyosan nem vált korszerűtlenné:
- olyan elnöki rendszer, amelyben az államfő (mindegy, hogyan
nevezzük, köztársasági elnöknek, kormányzónak vagy másnak) jogutódja
annak a királynak, aki méltóképpen - mert az alkalmatlan király
hatalmát hatékonyan korlátozó Szentkorona-tan szellemében! - megosztja
a nemzettel mind a törvényhozó, mind a végrehajtó hatalmat, s aki a
hatalommal annak ellenére nem élhet vissza, hogy birtokolja a
hajdanvolt magyar király hatáskörének a 90%-át...
- erős országgyűlés, amely azáltal erős, hogy nem támogatja mindig
és feltétel nélkül a köztársasági elnököt, de ha méltatlanná, illetve
alkalmatlanná válik küldetése betöltésére, akkor éppen a köztársasági
elnök az, aki a kényszerítő körülményekre hivatkozva feloszlathatja...
- méltó felsőház,
- valódi vármegyei önkormányzat...
(A felsorolást folytathatnánk - több oldalon.)
Értelemszerűen következik mindabból, amit fontosnak
tartottunk elmondani, hogy ha a mai alkotmányozóink nem tagadják meg
azt az alapelvet, amely évszázadokon át meghatározta a
magyar jogfejlődést, azt az alapelvet, mely szerint törvénysértés jogot nem alapít, akkor nem tehetnek mást: szembe kell fordulniuk az idegen jogból kölcsönzött miniszterelnöki rendszerrel.
A kétharmados többséggel bíró országgyűlés - megismételjük -
történelmi jelentőségű hibát követne el, ha ezt az alapelvet mégis
megtagadná, nem mervén szembefordulni azzal a miniszterelnöki
rendszerrel, amely iszonyatos károkat okozhat a jövendőben - olyan
drámai helyzetben, amelyben ismét olyan politikus foglalja el a
kancellári széket, aki kész szembefordulni nemzete érdekeivel.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!