Budakeszi klub: Óriási pazarlásra bukkantak - a MÁV-nál - Nyolcszor drágább székházban spórol a MÁV

Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 225 fő
  • Képek - 275 db
  • Videók - 716 db
  • Blogbejegyzések - 1648 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

BUDAKESZI KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 225 fő
  • Képek - 275 db
  • Videók - 716 db
  • Blogbejegyzések - 1648 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

BUDAKESZI KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 225 fő
  • Képek - 275 db
  • Videók - 716 db
  • Blogbejegyzések - 1648 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

BUDAKESZI KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 225 fő
  • Képek - 275 db
  • Videók - 716 db
  • Blogbejegyzések - 1648 db
  • Fórumtémák - 27 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

BUDAKESZI KLUB vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Óriási pazarlásra bukkantak

a MÁV-nál

(hitelkamatok)

 

Nyolcszor drágább székházban spórol a MÁV

 

network.hu

 


A kereszténydemokrata

Spaller Endre szerint:

network.hu

 

 

 

 

 


"a MÁV dósságának legalább negyede

 

 

 

 

 

 

 

a szocialista kormányok felelőtlen gazdálkodásából ered."

 

 

A vasúttársaság a szocialista kabinetek nyolc éve alatt közel 75 milliárd forintot fizetett ki csak működési hitelek kamataira.

 

A kormánypárti politikus szerdai budapesti sajtótájékoztatóján kiemelte: ezek azok a hitelek, amelyeket a vasúttársaság működésére, azaz bérek kifizetésére, vasúti kocsik takarítására, rezsire és egyéb költségekre fordítottak.

Spaller Endre felidézve, hogy a Széll Kálmán Terv keretében az állam átvállalja a MÁV háromszázmilliárdos adósságállományát, azt mondta: látható, hogy ennek az összegnek mintegy negyede egyébként megelőzhető kiadásból keletkezett.


Az Országgyűlés MÁV vizsgálóbizottságának tagja az MTI kérdésére reagálva úgy számolt, hogy a működési hitelek aránya mára elérheti a teljes adósságállomány kétharmadát. Az adósság fennmaradó része beruházási hitel, amit arra vettek fel, hogy új vagonok, mozdonyok és egyéb beruházások történjenek. Ezek félig-meddig indokolhatóak is - mondta.

A szocialista kormányok ugyanakkor nem voltak hajlandóak fizetni a MÁV-költségeit - fogalmazott a kereszténydemokrata politikus. Kiemelte: elvárták és megrendelték a szolgáltatásokat, de az ehhez szükséges forrásokat nem biztosították, a számlát nem fizették ki, s ezzel arra kényszerítették a vasúttársaságot, hogy hitelekből finanszírozza saját magát. A közel 75 milliárd forint, amit nyolc év alatt kifizettek, csak a hiteleknek a kamata volt - hangsúlyozta. Hozzátette: az ügyben politikai felelősség biztosan megállapítható.

(2008-ban a költségvetési törvényben megállapítottan 113 milliárd termelési támogatást kapott a MÁV-START ZRT, mint a MÁV leányvállalata. Aztán év végefelé még 43 milliárd termelési támogatással fejelték meg az állami költségvetésből! Mb.számviteli vezetőként 2008.március 15-tőlállítottam fel nevezett szervezetet, /bár adószakértőnek vettek fel/ mert odakerülésem után tartós beteg lett a mb. számviteli vezető. Az akkori gazdasági igazgatót a 2008. júniusi szervezési változás után nevezték ki számviteli vezetővé júliustól.Odaérkezésemkor két főből állt a számviteli szervezet! 2009.márciusában nyugállományba helyezték a számviteli vezetőt (ekkor már hat főből állt a szervezet, 3 főállású és három munkaerőkölcsönző cégtől bérelt munkatársból) és Nyakó Ágnest számviteli vezetőnek (az MSZP-s Nyakó István ügyvivőjének feleségét nevezték ki. Engem, mint túl sokat tudó - nemkívánatos személyt ,munkatársatmég az előző számviteli vezetőtől telefonon kért szabadságom el nem fogadva rúgott ki. Még 1 napot sem dolgoztunk együtt. Olyan embertelen hangnemben zárkózott el az együttműködéstől, hogy a mentők vittek el az egyeztető tárgyalásról. szerk. olgi)


A kormánypárti politikus szerint nagyon komoly pénzről van szó, ennél az összegnél gyes-re kevesebbet költenek egy évben. Ezt a forrást arra lehetett volna fordítani, hogy a pályák állapota, a vasúti kocsik jobbak legyenek, az épületeket tisztábban tartsák - fűzte hozzá.

Spaller Endre azt mondta, hogy ha a szocialista kormányok költségvetési trükközés helyett kifizették volna azt, ami a MÁV-nak járt, akkor ez az összeg nem merült volna fel. Ez ablakon kidobott pénz - summázta.

A kormánypárt honatya a sajtótájékoztatón egy diagrammal ábrázolta, hogy 2002-ben az első Orbán-kormány idején ilyen kiadása szinte nem is volt a MÁV-nak, ezt követően a működési hitelek kamatkiadásai meredek emelkedésnek indultak, amely 2008-2009-ben akkor torpant meg, amikor a MÁV felhasználhatta a privatizált MÁV-Cargo-ból befolyó mintegy 100 milliárd forintot. 2009-ben aztán ismét növekedés volt tapasztalható - jegyezte meg.

Igazi áttörés a kormányváltással következett be - folytatta, és utalva a MÁV-nak nyújtott mintegy 40 milliárdos kormányzati támogatásra, kiemelte: ekkor a pazarlást harmadával sikerült csökkenteni. A hitelek állami rendezésével a pazarlásnak ez a formája teljesen megszűnik majd a MÁV-nál - szögezte le.

 


 

Nyolcszor drágább        székházban  

       


network.hu

 

 

 

"spórol" a MÁV

 

 

 

 

 

 

 

 


Sajátosan spórolt a szocialista kormányzat. A MÁV az előző kormányzat idején bérelt új székházára 2010-ben nyolcszor annyit költött, mint a korábbi épületre.


A szocialista kormányzás takarékossági céljai miatt 2009-ben új, takarékosabbnak gondolt székházba költözött a MÁV.

 

A költözés célja a költségcsökkentés volt. 2009-ben még nem lehetett látni, mekkorát is "spórolt" a vasúti cég a költözéssel, de a tavalyi adatokra pillantva egyértelművé válik. 2010-ben nyolcszor annyit költöttek a Könyves Kálmán körúti székházra, mint 2008-ban az Andrássy úti épületre. Több mint 1,6 milliárd forintba került a MÁV új székházának üzemeltetése és bérlése, miközben a régi székházra még 200 milliót sem költöttek.

 

Ezen felül jelentkezik az a költség, amit a végül el nem adott korábbi székházra fordított a cég. (mert a kormányváltás miatt már nem volt rá lehetősége, hogy "nyélbeüsse" az értékesítést... szerk. olgi)

 


Az új székház alapterülete kétszerese a korábbinak, azonban ennek ellenére is indokolatlanul magas a nyolcszoros bérleti díj. Magasabb, mint azt korábban az ingatlan bérlését kifogásolók előre jelezték. Az elmúlt nyolc évben folyamatosan romlott a vasúti pálya állapota, csökkent a vonatok menetrendszerűsége és csak nőtt, nőtt a vasút adóssága. „A” kategóriás irodaházzal kell-e egy ilyen helyzetben spórolni?


Ha azt kérdezné bárki, hogy miért kell a vasút 300 milliárdos adósságát átvállalnia az államnak, akkor ebből egyet máris megtaláltunk.




Legalább egymilliárd forint kiadás itt fekszik előttünk, a szocialista spórolás eredményeként.


Ez pont egymilliárddal több, mint amennyit át kéne vállalnia az államnak egy ésszerű gazdálkodás esetén.

 

 

 

Még szerencse, hogy spóroltak. Vajon mennyi lett volna a számla, ha pazarolnak?

 

 

Forrás: Internet

Szerk.: Szathmáry Olga

Címkék: a mÁv-nál Óriási pazarlásra bukkantak

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu