Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Szathmáry Olga Ottilia | 0 hozzászólás
Óriási pazarlásra bukkantak
a MÁV-nál
(hitelkamatok)
Nyolcszor drágább székházban spórol a MÁV
A kereszténydemokrata
Spaller Endre szerint:
"a MÁV dósságának legalább negyede
a szocialista kormányok felelőtlen gazdálkodásából ered."
A vasúttársaság a szocialista kabinetek nyolc éve alatt közel 75 milliárd forintot fizetett ki csak működési hitelek kamataira.
A kormánypárti politikus szerdai budapesti sajtótájékoztatóján
kiemelte: ezek azok a hitelek, amelyeket a vasúttársaság működésére,
azaz bérek kifizetésére, vasúti kocsik takarítására, rezsire és egyéb
költségekre fordítottak.
Spaller Endre felidézve, hogy a
Széll Kálmán Terv keretében az állam átvállalja a MÁV
háromszázmilliárdos adósságállományát, azt mondta: látható, hogy ennek
az összegnek mintegy negyede egyébként megelőzhető kiadásból
keletkezett.
Az Országgyűlés MÁV vizsgálóbizottságának tagja
az MTI kérdésére reagálva úgy számolt, hogy a működési hitelek aránya
mára elérheti a teljes adósságállomány kétharmadát. Az adósság
fennmaradó része beruházási hitel, amit arra vettek fel, hogy új
vagonok, mozdonyok és egyéb beruházások történjenek. Ezek félig-meddig
indokolhatóak is - mondta.
A szocialista kormányok
ugyanakkor nem voltak hajlandóak fizetni a MÁV-költségeit - fogalmazott
a kereszténydemokrata politikus. Kiemelte: elvárták és megrendelték a
szolgáltatásokat, de az ehhez szükséges forrásokat nem biztosították, a
számlát nem fizették ki, s ezzel arra kényszerítették a
vasúttársaságot, hogy hitelekből finanszírozza saját magát. A közel 75
milliárd forint, amit nyolc év alatt kifizettek, csak a hiteleknek a
kamata volt - hangsúlyozta. Hozzátette: az ügyben politikai felelősség
biztosan megállapítható.
(2008-ban a költségvetési törvényben megállapítottan 113 milliárd termelési támogatást kapott a MÁV-START ZRT, mint a MÁV leányvállalata. Aztán év végefelé még 43 milliárd termelési támogatással fejelték meg az állami költségvetésből! Mb.számviteli vezetőként 2008.március 15-tőlállítottam fel nevezett szervezetet, /bár adószakértőnek vettek fel/ mert odakerülésem után tartós beteg lett a mb. számviteli vezető. Az akkori gazdasági igazgatót a 2008. júniusi szervezési változás után nevezték ki számviteli vezetővé júliustól.Odaérkezésemkor két főből állt a számviteli szervezet! 2009.márciusában nyugállományba helyezték a számviteli vezetőt (ekkor már hat főből állt a szervezet, 3 főállású és három munkaerőkölcsönző cégtől bérelt munkatársból) és Nyakó Ágnest számviteli vezetőnek (az MSZP-s Nyakó István ügyvivőjének feleségét nevezték ki. Engem, mint túl sokat tudó - nemkívánatos személyt ,munkatársatmég az előző számviteli vezetőtől telefonon kért szabadságom el nem fogadva rúgott ki. Még 1 napot sem dolgoztunk együtt. Olyan embertelen hangnemben zárkózott el az együttműködéstől, hogy a mentők vittek el az egyeztető tárgyalásról. szerk. olgi)
A kormánypárti politikus szerint
nagyon komoly pénzről van szó, ennél az összegnél gyes-re kevesebbet
költenek egy évben. Ezt a forrást arra lehetett volna fordítani, hogy a
pályák állapota, a vasúti kocsik jobbak legyenek, az épületeket
tisztábban tartsák - fűzte hozzá.
Spaller Endre azt mondta,
hogy ha a szocialista kormányok költségvetési trükközés helyett
kifizették volna azt, ami a MÁV-nak járt, akkor ez az összeg nem merült
volna fel. Ez ablakon kidobott pénz - summázta.
A
kormánypárt honatya a sajtótájékoztatón egy diagrammal ábrázolta, hogy
2002-ben az első Orbán-kormány idején ilyen kiadása szinte nem is volt
a MÁV-nak, ezt követően a működési hitelek kamatkiadásai meredek
emelkedésnek indultak, amely 2008-2009-ben akkor torpant meg, amikor a
MÁV felhasználhatta a privatizált MÁV-Cargo-ból befolyó mintegy 100
milliárd forintot. 2009-ben aztán ismét növekedés volt tapasztalható -
jegyezte meg.
Igazi áttörés a kormányváltással következett
be - folytatta, és utalva a MÁV-nak nyújtott mintegy 40 milliárdos
kormányzati támogatásra, kiemelte: ekkor a pazarlást harmadával
sikerült csökkenteni. A hitelek állami rendezésével a pazarlásnak ez a
formája teljesen megszűnik majd a MÁV-nál - szögezte le.
Nyolcszor drágább székházban
"spórol" a MÁV
Sajátosan spórolt a szocialista kormányzat. A MÁV az előző kormányzat idején bérelt új székházára 2010-ben nyolcszor annyit költött, mint a korábbi épületre.
A szocialista kormányzás takarékossági céljai miatt 2009-ben új, takarékosabbnak gondolt székházba költözött a MÁV.
A költözés célja a költségcsökkentés volt. 2009-ben még nem lehetett látni, mekkorát is "spórolt" a vasúti cég a költözéssel, de a tavalyi adatokra pillantva egyértelművé válik. 2010-ben nyolcszor annyit költöttek a Könyves Kálmán körúti székházra, mint 2008-ban az Andrássy úti épületre. Több mint 1,6 milliárd forintba került a MÁV új székházának üzemeltetése és bérlése, miközben a régi székházra még 200 milliót sem költöttek.
Ezen felül jelentkezik az a költség, amit a végül el nem adott korábbi székházra fordított a cég. (mert a kormányváltás miatt már nem volt rá lehetősége, hogy "nyélbeüsse" az értékesítést... szerk. olgi)
Az új székház alapterülete kétszerese a korábbinak, azonban ennek
ellenére is indokolatlanul magas a nyolcszoros bérleti díj. Magasabb,
mint azt korábban az ingatlan bérlését kifogásolók előre jelezték. Az
elmúlt nyolc évben folyamatosan romlott a vasúti pálya állapota,
csökkent a vonatok menetrendszerűsége és csak nőtt, nőtt a vasút
adóssága. „A” kategóriás irodaházzal kell-e egy ilyen helyzetben
spórolni?
Ha azt kérdezné bárki, hogy miért kell a vasút 300 milliárdos adósságát
átvállalnia az államnak, akkor ebből egyet máris megtaláltunk.
Legalább egymilliárd forint kiadás itt fekszik előttünk, a szocialista spórolás eredményeként.
Ez pont egymilliárddal több, mint amennyit át kéne vállalnia az államnak egy ésszerű gazdálkodás esetén.
Még szerencse, hogy spóroltak. Vajon mennyi lett volna a számla, ha pazarolnak?
Forrás: Internet
Szerk.: Szathmáry Olga
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!