Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Szathmáry Olga Ottilia | 0 hozzászólás
Kedves Budakeszin élők!
Budakeszi Város Polgármesteri Hivatala adóosztályával apcsolatos saját történetem írom le kivonatoltan (az idézet az általam írt beadványból), hogy a Hivatal adójogait tiszteletben tartsam.
Azon célzattal teszem, hogy más állampolgárok is legyenek figyelemmel adóügyeikkel kapcsolatban….
Tisztelettel: Szathmáry Olga Ottia szerkesztő”
Idézet a beadványom alapján
„Budakeszi Város Polgármesteri
Hivatala
Majorné Stahácz Éva jegyző asszony
Vágvölgyi Márta Pénzügyi főosztályvezető
részére
BUDAKESZI
Fő u. 179.
2092
Ügyiratszám: kihagyvaHiv. szám: kihagyva, Ügyiratszám kihagva:
Azonosítója mellőzve:
Tárgy: Panasz, Beadvány
Tisztelt Majorné Stahácz Éva jegyző Asszony!
Egy velem megtörtént esemény kapcsán kérem Tisztelt Jegyző Asszonyt, hogy a képviselőkkel is egyeztetve, segítsen – hogy az Önkormányzat ténylegesen az itt élő állampolgárok érdekeit, kvázi szolgáltató operatív Hivatalként szolgálhassa
A Budakeszi Város Polgármesteri Hivatala által Fenti Ügyiratszámok tartalmával kapcsolatban tájékoztatásul az alábbi tényállásokat terjesztem elő az Adóosztály munkájával kapcsolatban. Tévedés előfordulhat ügyintézés során, de ilyen jellegűeket 10 éves APEH társas-vállalkozással kapcsolatos revizorként, 20 éves Közigazgatásban (HM költségvetési és számviteli főelőadóként is) és magánemberként nem tapasztaltam. Mennyi jogérzékenységgel kapcsolatos Budakeszin élő állampolgárral fordul elő, akik érvényt sem tudnak szerezni az Őket megillető jogoknak!
Az utóbbi időben az építményadó hozott határozatok alapján nem csak az Európai Úniós jogharmonizációban meghatározott, hanem a a Magyar Alkotmányról szóló 1949. évi XX-as törvényben meghatározott emberi méltóságomat alázza meg.
A HIVATAL Elsőfokú Adóhatóságként más hatályos törvények több pontját sértik, melyeket most nem sorolok fel, ugyanis az ügyintézőknek ezen szabályok ismeretével rendelkezniük kell végzettségüktől függetlenül (pl. az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény, Önkormányzati törvény…stb.) Nevezett tényállások felülvizsgálatát kérem!
1.) 2010.09.28-án jegyzőasszony megbízásából…/2010-es ügyiratszámon, XY Ügyintéző és XY adóosztály vezető aláírásával hozott, …/2010.számú építményadó Határozat módosítása alapján, nevezett ügyiratszámú Határozata kettő Ingatlan tulajdonosaként állapította meg a 2011. évi fizetendő építményadómat:
- 2092 Budakeszi, Zichy Péter 7/2-es ingatlan 50%-os részem 2006.09.25. hatállyal (eljárás 2005.12.22-én kezdődött)a Budakörnéyi Földhivatal tulajdonjog megszüntető határozata alapján ;
- 2092 Budakeszi, Széchenyi u. 183/5. ingatlan tulajdonlással kapcsolatban!
- ( Ingatlanszerzés: 2006.11.29.
a.) Amennyiben az ügyintéző figyelembe vette volna az 2009.01.29-én beadott ingatlanadó bevallásomat és az annak mellékleteit. A Zichy Péter utcai tulajdonom eladásaként beadott tulajdoni lap, az erről szóló szerződés… Ugyanekkor adtam be a Széchenyi u.183/5. számú ingatlan vétellel kapcsolatos iratokat is…
b.) A HIVATAL ügyintézője, lekérhette volna az online Ingatlan tulajdoni lapját, mellyel szintén rendelkeznek. (Netán felülbírálják az általam beadott Ingatlanadó Bevallás Igazságtartalmát? Merő Humorból?)
c.) 2010.04.06-án, . ügyiratszámon XY ügyintéző és alosztályvezető által készített határozat a tényleges adattartalmú HATÁROZAT alapján, csak a jelenlegi egyetlen tulajdonomat képező ingatlan (2092 Budakeszi, Széchenyi u 183/5) után állapította meg ingatlanadó fizetési kötelezettségemet). Nagy valószínűséggel, bár ez nem nyert bizonyatást még a mai napig sem, hogy valós adófizetési kötelezettséget tartalmaz-e az egyenleg! Az alosztályvezető ugyanis nem tudta ottlétemkor a rám vonatkozó ügyirat dossziét sem megtalálni! Nemhogy a tartalmát !
A számítógépben motoszkálva bizonygatta igazát és kifejezett kérésemre sem volt hajlandó ezt írásba adni, pedig hivatkoztam jogaimra... Egyetlen pozitívum, hogy csak egyetlenegy, a ténylegesen tulajdonomat képező ingatlan alapján állapították meg a 2010-es adófizetési kötelezettségem... (Valószínűleg figyelembe vették bevallásom tartalmát!) Bár, hogy mi a valós adattartalom az egyenleg (nyitó-záró) a mai napig sem nyert bizonyítást a Hivatal részéről!
MEGJEGYZÉS: 4 hónap az eltérés a két határozat között!
Fentiek alapján megkérdőjelezem, hogy Budakeszi Város Hivatal Adóosztálya akár velem kapcsolatban, akár bármely állampolgárral kapcsolatban milyen bizonylatáramlási rendszert dolgozott ki, milyen analitikus nyilvántartások alapján hozzák tömegével a HATÁROZATOKAT, amelyek lehetővé teszi a ténylegesen az ÁLLAMPOLGÁROK által fizetendő adó mértékét…!!!
2.) 2010.06.03-án, az OTP BANK Budakeszi Fiók értesítése alapján inkasszóval, Budakeszi Város Polgármesteri Hivatala által ingatlanadó címen 21.675 Ft,ot;
4.038,- Ft-ot, valamint 10.000, Ft-ot BÍRSÁG jogcímen emelt le. Nevezett időpont után bementem az Adóosztályra. A már természetes várakozás után XY alosztályvezetőnek felvázoltam a tényeket, hogy szeretnék meggyőződni a Budakeszi
Polgármesteri Hivatal Adóosztálya általi nyilvántartásból, hogy miként számolták ki az adótartozásomat, továbbá szeretném megtekinteni azon HATÁROZATOT, melyet állítólag megkaptam. Hosszan tartó keresgetés után, közölte „hogy a számítógépes nyilvántartás alapján ennyi az egyenleg és kész. Egyébként is nem ér rá ilyen értetlenekkel foglalkozni, majd jöjjek vissza későbbi időpontban”…
Meglehetősen ideges lettem az ügyintézés hangnemét, szakszerűtlenségét illetően. Ugyanis jogaimat kinyilvánítottam, mely szerint az adóeljárási törvénnyel és a közigazgatási eljárási törvénnyel kapcsolatos, az jogommal kapcsolatban. Következő alkalommal egészségi állapotomra tekintettel már nem mertem megkísérelni a személyes „következő ügyintézést”, hogy megnyugtató választ kaphassak. Tudomásul vettem a késedelmi pótlékot, a mulasztási bírság kiszabását, ám a tényleges adófizetési kötelezettségem, melynek összegét inkasszózták a mai napig nem tudom, hogy megfelelő módon lett-e megállapítva!
Emberi méltóságom megsértését az ügyintézés konklúzióját illetően, kérem Tisztelt Polgármester Asszony intézkedését és jelzését a képviselők felé is! A valós tényeken alapuló határozat megsemmisítését és új eljárás lefolytatását kértem a HIVATAL alábbi vezetőitől. (Eredetben a panasz, beadvány megküldtem kivizsgálásra Majorné Dr. Stahácz Éva jegyző Asszony;Vágvölgyi Márta pénzügyi irodavezető részére.) Ez csak un. egyetlen eset a sokból… célszerű lenne, ha az ügyintézők tisztában lennének azzal, hogy lehet hogy kevés a fizetésük, de azért kapják hogy feladataikat tisztességgel és legjobb tudásukkal, emberi empátiával végezzék!
Az Önkormányzat Hivatala ugyanis egy olyan operatív szervezet és Elsőfokú Adóhatóság bizonyos adónemek tekintetében, ahol
a hatályos jogszabályok alapján kell eljárni.
A z ÖNKORMÁNYZAT ugyanis azért létezik, mert én és MÁS ÁLLAMPOLGÁROK létezünk és kvázi előző évi személyi jövedelemadónk bizonyos része (tv.-ek határozzák meg ugye…) a HIVATAL költségvetésének FORRÁS oldalát gyarapítja.
Jogos elvárás úgy gondolom, hogy Emberi jogaimat és másokét tiszteletben tartsák az ügyintézés során.
Budakeszi, 2010. október 25.
Tisztelettel:
(Lakatosné Szathmáry Olga)
2092 Budakeszi, Széchenyi u.183./5
Mo.: 06-30-375-36-26”
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!