Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Szathmáry Olga Ottilia | 1 hozzászólás
A keresztyén istentiszteleti szertartás, a mise az európai zene hajnala óta az egy-házi muzsika egyik legjelentősebb és leggazdagabb irodalommal bíró műfaja.
A hagyományos típusú darabok mellett, melyek a mise állandó tételeit (Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei) zenei sorozatba foglalva dolgoz-zák föl.
Időnként találkozunk egy-egy tétel önálló megzenésítésével. Ilyen kom-pozíció Vivaldi „Gloria” című, énekes szólistákra, vegyeskarra és zenekarra írt kis-oratóriuma.
a szerző hasonló szellemben készült „Credo”-jának pártétele.
A szuverén megzenésítés természetéből fakad, hogy a miseszöveg a megszo-kottnál szélesebb, többrétű feldolgozást kap:
Vivaldi tizenegy különálló tételre osztja el a szöveg mondatait, gondolatait.
E módszer alkalmazása ellenére a mű „nem hullik darabokra”: a gondolati összefüggéseket, a dicsőítő szöveg szerke-zetének belső ritmusát az egyes tételek zenei összefüggései húzzák alá, s ezzel megteremtik a kompozíció zenei egységét.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
MÁJUS 16-ÁN A KATOLIKUS TEMPLOMBAN VIVALDI -GLÓRA ELŐADÁSA