Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUDAKESZI KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUDAKESZI KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nyomás, M nullás |
2009. január 13. kedd, 23:32 |
Megalakult az Együtt a Körgyűrűért Fórum elnevezésű civil szervezet, amely nyomást akar gyakorolni a a döntéshozókra, minél előbb épüljön meg az M0-s. Az alábbiakban az alapító programot ismertetjük: "A Magyar
Autóklub "Együtt a Körgyűrűért" Fórumot szervezett az M0 hiányzó 26 km-es szakaszának mielőbbi megépítése , vagyis a Körgyűrű 2015-ig történő bezárása érdekében. N Nem halasztható tovább az M0 továbbépítésének egyértelmű elhatározása és az előkészítő munkák ütemének felgyorsítása.
A Fórum alakuló ülését 2008. október 17-én tartottuk az Autóklub székházában. Az ülésen részt vettek a VOLÁN, a Teherszállítók, és az Önkormányzatok képviselői, valamint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. /NIF/ a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. /KTI/ és a Közlekedési, Hírközlési és Energetikai minisztérium /KHEM/ vezető munkatársai. Utóbbiak előadás keretében ismertették az M0 jelenlegi kiépítettségét, a további munkák előkészítettségét, a tervezett munkák ütemezését, az M0 közúthálózati szerepét és annak fontosságát, valamint a megépíthetőség feltételeit. A meghívott szervezetek vezetői egyöntetű véleményt nyilvánítottak a Körgyűrű mielőbbi befejezését illetően és egyetértőleg támogatták a Fórum kezdeményezését. Az M0 keleti és északi szektorának közelmúltban történt átadása is bizonyítja, hogy a forgalom átrendeződése úgy a Fővároson belül, mint annak környezetében javítja az eljutási sebességet és várhatóan növeli a közlekedésbiztonság feltételeit.
A mai napig megépített mintegy 77 km-es körcikk déli, autóút kiépítettségi szakasza a telitettsége miatt már kiemelten veszélyes útvonal, mely a "halálút" jelzőt méltán kiérdemelte, emellett a kelet-nyugati irányú forgalom részére mintegy 60 km kerülő utat jelent. Aki ezt nem vállalva a Fővároson próbál átvergődni, az fokozott stressz hatás és jelentős időhátrány elviselésére kötelezi önmagát és környezetét. Szükséges tehát a tranzit forgalom részére a közúti forgalom megosztása, az egyoldalú leterheltség feloldása, melyre csak a gyűrű teljes kiépítése nyújt megnyugtató megoldást.
A 11-es és a 10-es főutak közötti szakasz tervei már elkészültek és a nyomvonal jóváhagyásra vár. A vonatkozó 1062/2008.(IX. 23.) számú Kormány határozat azonban nem is foglalkozik az M0 autópályával, hanem előírja, hogy a NIF „lehető leggyorsabban folytassa az aquincumi híd 10. és 11. számú főút közötti levezető útjának az előkészítését”.
Az alagutas változat továbbtervezése helyett tehát egy terepen vezetett elkerülő út tervezését írja elő. Erre vonatkozó utasítását a KHEM 2008. augusztus 12-én kelt levelében közölte a NIF Zrt.-vel.
Ez a visszalépés minimum 2 éves időveszteséget jelent. Ugyanez a Kormány határozat 2. pontjában előírja, hogy a KHEM „gyorsítsa fel a Zsámbéki-medence településeit elkerülő feltáró út előkészítő munkáit”. A
10-es és M1-es közötti M0 autópálya változat aktualizált tervei még tanulmánytervi szinten sem állnak rendelkezésre. Véleményünk és a szakma álláspontja szerint is az M0 nyugati szektora, annak funkciója és tervezhető forgalma miatt nem helyettesíthető főúti, de még autóúti jellemzőkkel megépített utakkal sem. A hivatkozott Kormány határozatban foglalt és szorgalmazott megoldások csak elodázzák a már ma is megkésett hiányzó M0 szakasz megépítését. A
Főváros tehermentesítése, a tranzit forgalom elvezetése, a teherforgalom korlátozása és mindezzel a közlekedés biztonságának és a környezetszennyezési mutatók javítása nem oldható meg az M0 teljes kiépítése nélkül. Felszólítjuk ezért az érintett döntéshozókat, hogy kezdeményezzék a Kormány határozat módosítását és az M0 körgyűrű hiányzó szakaszának mielőbbi, legkésőbb 2015-ig való megépítéséhez szükséges intézkedéseket haladéktalanul tegyék meg.
Jelöljék ki a feladat megvalósításáért felelős szervezetet és az készíttessen ütemtervet, a megvalósítás folyamatára és a megépíthetőség feltételeinek bemutatására. Intézkedjenek az útfejlesztési beruházásokhoz szükséges 2009. évi forrás biztosítására és azt a fejezet költségvetésébe tervezzék meg. Gondoskodjanak, hogy a Közlekedési Operatív Program /KÖZOP/ és a 2009-2010 éves Akcióterv az M0 előkészítési és építési előirányzatait tartalmazza.
Az „Együtt a Körgyűrűért” Fórum, mint az érdekelt Társadalmi Szervezetek tömörülése, folyamatosan ellenőrizni kívánja az ütemes előrehaladást és a tervezett program megvalósításának menetét. Célunkat a közvélemény tudomására hozzuk és a médiákon keresztül rendszeres tájékoztatást fogunk adni az M0 körgyűrű továbbépítésének előkészületeiről és megvalósítás üteméről." Magyar Autóklub az „Együtt a körgyűrűért„ Fórum képviseletében |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!